Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υποστήριξης Σε Υπηρεσία των Γερμανικών Ένοπλων Δυνάμεων (BAAINBw) ανακοίνωσε πως στις 3 Αυγούστου 2018 υπέγραψε με την εταιρεία Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Εφοδιαστικής (ESG) σύμβαση προμήθειας και ολοκλήρωσης του ανεπάνδρωτου ελικοπτέρου επιτήρησης V-200 Skeldar στις κορβέτες τύπου Κ130. Υπεργολάβοι της γερμανικής ESG θα είναι η σουηδική UMS Skeldar και τα γερμανικά ναυπηγεία Lürssen Werft. Η σύμβαση περιλαμβάνει την προμήθεια ενός συστήματος με δύο αεροχήματα V-200 Skeldar, πλήρη ολοκλήρωση με τις κορβέτες Κ130, ανταλλακτικά και εκπαίδευση για τους χειριστές και το προσωπικό συντήρησης. Η επιχειρησιακή χρήση προβλέπεται να αρχίσει στα τέλη του 2019.
Πρόκειται αναμφίβολα για την εμβληματική επιτυχία του V-200. Προηγουμένως η UMS Skeldar ανακοίνωσε στην αεροπορική επίδειξη του Farnborough –που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 22 Ιουλίου 2018– το V-200B Skeldar, μια νέα εξειδικευμένη ναυτική έκδοση του ανεπάνδρωτου ελικοπτέρου της εταιρείας με κινητήρα βαρέος καυσίμου, επεκταμένη διάρκεια πτήσης, σύστημα διαχείρισης κινητήρα και βελτιωμένες ικανότητες φορτίου. Η εταιρεία είναι κοινοπραξία της σουηδικής Saab με την ελβετική UMS Aero.
Οι διαστάσεις του V-200 Skeldar είναι 4,03m μήκος ατράκτου, 4,6m διάμετρος κύριου στροφείου, 1,3m ύψος και 1,2m πλάτος. Το MTOW φθάνει τα 235kg, η μέγιστη ταχύτητα τους 81 κόμβους (150km/h), η οροφή τα 3.000m (9.842ft) και η διάρκεια πτήσης μπορεί να υπερβεί τις 5 ώρες, ανάλογα με το φορτίο και το μέγεθος της τμηματικής δεξαμενής καυσίμου. Η εμβέλεια της ζεύξης δεδομένων είναι 100km ή 200km ανάλογα με την επιλογή του πελάτη. Το φορτίο μπορεί να περιλάβει Ηλεκτροπτικό/ Υπέρυθρο (EO/IR) σύστημα, Αποκάλυψης και Αποστασιομέτρησης Φωτός (LIDAR) ή Οπτικής Αποκάλυψης και Αποστασιομέτρησης (ViDAR). Το τελευταίο της Sentient Vision Systems είναι το μοναδικό δοκιμασμένο αερομεταφερόμενο σύστημα επίμονης επιτήρησης ευρείας θαλάσσιας έκτασης, το οποίο αποκαλύπτει αντικείμενα στην επιφάνεια αυτόνομα. Περιλαμβάνει 5 ή 10 ψηφιακές κάμερες ανάλυσης 9 megapixel σε ατρακτίδιο για κάλυψη 180° ή 360° αντίστοιχα, παρέχοντας συνεχή επιτήρηση επιφανείας μέχρι και σε Κατάσταση Θαλάσσης 6, αυτόνομη αποκάλυψη αντικειμένων και ενημέρωση του σταθμού ελέγχου σε πραγματικό χρόνο με εικόνα και συντεταγμένες. Η επιλογή μιας τέτοιας εικόνας διευθύνει αυτόματα τον κύριο αισθητήρα του UAV στο αντίστοιχο αντικείμενο για στενότερη επιθεώρηση. Η μέγιστη εμβέλεια έρευνας του ViDAR είναι 20 ναυτικά μίλια (37km) ενώ σε 12 ώρες με 60 κόμβους καλύπτεται έκταση μεγαλύτερη των 13.360 τετραγωνικών ναυτικών μιλίων!
ΔΙΕΘΝΗ
Ανεπάνδρωτα ελικόπτερα Skeldar για τις γερμανικές κορβέτες Κ130
Προηγούμενο άρθροΝέα σκληρότερη νομοθεσία για την οπλοκατοχή στην ΕΕ