ΔΙΕΘΝΗ

Ανεπάνδρωτα ελικόπτερα Skeldar για τις γερμανικές κορβέτες Κ130

Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υποστήριξης Σε Υπηρεσία των Γερμανικών Ένοπλων Δυνάμεων (BAAINBw) ανακοίνωσε πως στις 3 Αυγούστου 2018 υπέγραψε με την εταιρεία Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Εφοδιαστικής (ESG) σύμβαση προμήθειας και ολοκλήρωσης του ανεπάνδρωτου ελικοπτέρου επιτήρησης V-200 Skeldar στις κορβέτες τύπου Κ130. Υπεργολάβοι της γερμανικής ESG θα είναι η σουηδική UMS Skeldar και τα γερμανικά ναυπηγεία Lürssen Werft. Η σύμβαση περιλαμβάνει την προμήθεια ενός συστήματος με δύο αεροχήματα V-200 Skeldar, πλήρη ολοκλήρωση με τις κορβέτες Κ130, ανταλλακτικά και εκπαίδευση για τους χειριστές και το προσωπικό συντήρησης. Η επιχειρησιακή χρήση προβλέπεται να αρχίσει στα τέλη του 2019.
Πρόκειται αναμφίβολα για την εμβληματική επιτυχία του V-200. Προηγουμένως η UMS Skeldar ανακοίνωσε στην αεροπορική επίδειξη του Farnborough –που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 22 Ιουλίου 2018– το V-200B Skeldar, μια νέα εξειδικευμένη ναυτική έκδοση του ανεπάνδρωτου ελικοπτέρου της εταιρείας με κινητήρα βαρέος καυσίμου, επεκταμένη διάρκεια πτήσης, σύστημα διαχείρισης κινητήρα και βελτιωμένες ικανότητες φορτίου. Η εταιρεία είναι κοινοπραξία της σουηδικής Saab με την ελβετική UMS Aero.
Οι διαστάσεις του V-200 Skeldar είναι 4,03m μήκος ατράκτου, 4,6m διάμετρος κύριου στροφείου, 1,3m ύψος και 1,2m πλάτος. Το MTOW φθάνει τα 235kg, η μέγιστη ταχύτητα τους 81 κόμβους (150km/h), η οροφή τα 3.000m (9.842ft) και η διάρκεια πτήσης μπορεί να υπερβεί τις 5 ώρες, ανάλογα με το φορτίο και το μέγεθος της τμηματικής δεξαμενής καυσίμου. Η εμβέλεια της ζεύξης δεδομένων είναι 100km ή 200km ανάλογα με την επιλογή του πελάτη. Το φορτίο μπορεί να περιλάβει Ηλεκτροπτικό/ Υπέρυθρο (EO/IR) σύστημα, Αποκάλυψης και Αποστασιομέτρησης Φωτός (LIDAR) ή Οπτικής Αποκάλυψης και Αποστασιομέτρησης (ViDAR). Το τελευταίο της Sentient Vision Systems είναι το μοναδικό δοκιμασμένο αερομεταφερόμενο σύστημα επίμονης επιτήρησης ευρείας θαλάσσιας έκτασης, το οποίο αποκαλύπτει αντικείμενα στην επιφάνεια αυτόνομα. Περιλαμβάνει 5 ή 10 ψηφιακές κάμερες ανάλυσης 9 megapixel σε ατρακτίδιο για κάλυψη 180° ή 360° αντίστοιχα, παρέχοντας συνεχή επιτήρηση επιφανείας μέχρι και σε Κατάσταση Θαλάσσης 6, αυτόνομη αποκάλυψη αντικειμένων και ενημέρωση του σταθμού ελέγχου σε πραγματικό χρόνο με εικόνα και συντεταγμένες. Η επιλογή μιας τέτοιας εικόνας διευθύνει αυτόματα τον κύριο αισθητήρα του UAV στο αντίστοιχο αντικείμενο για στενότερη επιθεώρηση. Η μέγιστη εμβέλεια έρευνας του ViDAR είναι 20 ναυτικά μίλια (37km) ενώ σε 12 ώρες με 60 κόμβους καλύπτεται έκταση μεγαλύτερη των 13.360 τετραγωνικών ναυτικών μιλίων!

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο