Στις 19 Οκτωβρίου 2018 η Lockheed Martin Canada (LMC) ανακηρύχθηκε «προτιμητέος υποψήφιος» σχεδίασης του μελλοντικού Καναδικού πλοίου Μάχης Επιφανείας (Canadian Surface Combatant: CSC), από την κυβέρνηση του Καναδά και τον κύριο ανάδοχο του προγράμματος, τα Ναυπηγεία Irving. Πρόκειται για σημαντικό ορόσημο της διαγωνιστικής διαδικασίας, αλλά πρόσθετο έργο απαιτείται προτού ανατεθεί σύμβαση. Η LMC πρέπει να υποβληθεί σε «διαδικασία δέουσας επιμέλειας» (due diligence process) που περιλαμβάνει:
• Διαπραγματεύσεις για τα δικαιώματα πνευματικής περιουσίας.
• Μια εκτίμηση της απόδοσης του συστήματος μάχης.
• Μια εκτίμηση των οικονομικών ικανοτήτων της εταιρείας να παραδώσει το έργο, σε συνδυασμό με την επικύρωση διαφόρων διοικητικών ζητημάτων.
Εάν η LMC δεν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δέουσας επιμέλειας, θα υποβληθεί στην ίδια διαδικασία ο υποψήφιος με την επόμενη υψηλότερη βαθμολογία. Η διαδικασία ανάδειξης προτιμητέου υποψηφίου και δέουσας επιμέλειας επιβλέπεται από ανεξάρτητο φορέα Παρακολούθησης Τιμιότητας (Fairness Monitor).
Η πρόταση της LMC στηρίζεται στο Παγκόσμιο Πλοίο Μάχης (GCS) Τύπου 26 της βρετανικής BAE Systems, ενώ συμμετέχουν κορυφαίες καναδικές εταιρείες όπως οι CAE, MDA, L3 Technologies και Ultra Electronics. Τρεις φρεγάτες Τύπου 26 ναυπηγούνται για το βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό (RN) και ακόμη 5 αναμένεται να ακολουθήσουν, ενώ στις 29 Ιουνίου 2018 ανακοινώθηκε η επιλογή μιας έκδοσης του GCS για την απαίτηση 9 πλοίων του Βασιλικού Αυστραλιανού Ναυτικού (RAN) (βλ. «ΕΑ&Τ» τ. 103, Αύγουστος 2018, σελ. 13). Οι φρεγάτες του RAN και του Βασιλικού Καναδικού Ναυτικού (RCN) θα διαθέτουν η καθεμία διαφορετικό σύστημα μάχης από εκείνο των πλοίων του RN, το οποίο περιλαμβάνει περιστρεφόμενο τρισδιάστατο ραντάρ Artisan της BAE Systems και Κοινά Αντιαεροπορικά Τμηματικά Βλήματα (CAMM) Sea Ceptor της MBDA. Η καναδική φρεγάτα θα διαθέτει Σύστημα Κάθετης Εκτόξευσης (VLS) Mk41, κατά πάσα πιθανότητα για βλήματα SM-2 και/ή ESSM, καθώς και ραντάρ στερεάς κατάστασης της Lockheed Martin, με τέσσερεις στατικές ενεργές φασικές διατάξεις. Το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (CMS) κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελεί εξέλιξη του CMS 330 της LMC για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης HALIFAX.
Ο υπόλοιπος εξοπλισμός θα περιλαμβάνει κύριο πυροβόλο, σύστημα Υπέρυθρης Έρευνας και Ιχνηλάτησης (IRST), σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου/ Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM), Σύστημα Εγγύς Αεράμυνας (CIADS), αναδιαμορφώσιμη εσοχή αποστολής, δευτερεύοντα αυτόματα πυροβόλα, οργανικά αεροπορικά συστήματα όπως το ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο CH-148 Cyclone, πρωραίο και ρυμουλκούμενο σόναρ. Το συγκρότημα πρόωσης Συνδυασμού Πετρελαιοκινητήρων, Ηλεκτροκινητήρων Ή Αεροστριοβίλων (CODLOG) της φρεγάτας Τύπου 26 θα διατηρηθεί, όπως περιγράφηκε με τις υπόλοιπες λεπτομέρειες βασικής σχεδίασης στο τεύχος Δεκεμβρίου 2017 της «ΕΑ&Τ» (βλ. τ. 95, σελ. 72-89).