ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΤΟΥΡΚΙΑ/ΒΑΛΚΑΝΙΑ

HIZIR: Μεγάλη εξαγωγική επιτυχία της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

 

Το θωρακισμένο-ανθεκτικό σε νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (ΙΕD) όχημα HIZIR αποδεικνύεται μεγάλη εμπορική επιτυχία της τουρκικής εταιρείας ΚΑΤΜΕCILER, καθώς μόνον το 2019 απέφερε κέρδη από εξαγωγές ύψους 18,6 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα έτη.

To ΗΙΖΙR είναι όχημα μεταφοράς προσωπικού ειδικά σχεδιασμένο για αντιανταρτικές επιχειρήσεις, όπως τα αμερικανικά οχήματα της κατηγορίας MRAP. Το σασί του έχει σχήμα V για να διαχέει το ωστικό κύμα της έκρηξης κάτω από το όχημα, ενώ ακόμη και τα γυάλινα παράθυρά του αντέχουν σε βολίδες 7,62×51 χλστ., από τυφέκια και πολυβόλα καθώς και θραύσματα χειροβομβίδων.

Μεταφέρει 9 άτομα εκ των οποίων ένας είναι ο οδηγός, δίπλα του κάθεται ο επικεφαλής της ομάδας πεζικού ή χωροφυλακής και πίσω άλλα 7 άτομα σε ξεχωριστά καθίσματα. Για ταχεία έξοδο υπάρχουν 4 θύρες στο πλάι (2 και 2) και μια θύρα πίσω.

Το HIZIR θεωρείται ίσως το ισχυρότερο όχημα της κατηγορίας του χάρις στον κινητήρα Cummins ISL των 8,9 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 400 ίππων στις 2.100 στροφές. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 110 χ.α.ω και έχει αυτονομία 700 χλμ. Το σύστημα ανάρτησής του είναι πλήρως αυτόνομο με ελάσματα και αποσβεστήρες σοκ.

Ο οπλισμός του ποικίλει, ανάλογα με τις επιλογές του χρήστη. Μπορεί να φέρει πυργίσκο που με πολυβόλο 7,62×51, αυτόματο βομβιδοβόλο 40 χλστ., αισθητήρες παρατήρησης-επιτήρησης.

Το βάρος του οχήματος ανέρχεται στους 18 τόνους, έχει μήκος 5,57 μ. και πλάτος 2,49 μ., ενώ το ύψος του φτάνει τα 2,61 μ.

Mπορεί να εφοδιαστεί με ειδικό εξοπλισμό για χρήση σε συνθήκες χημικού/βιολογικού πολέμου, επίσης για χρήση σε περιοχές που έχουν πληγεί από ραδιενέργεια, μετά από πυρηνική επίθεση κ.ο.κ. Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία κατασκευής του, οι πρώτες χώρες που το έχουν παραγγείλει εκτός Τουρκίας προέρχονται από την Αφρική, χωρίς να κατονομάζονται.

Δυστυχώς ανάλογες περιγραφές επιτυχιών δεν μπορούμε να κάνουμε για την ελληνική αμυντική βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των οχημάτων, η οποία παραμένει ένας «μεγάλος ασθενής» που κρατιέται στην ζωή με τα χρήματα από την βαριά φορολογία των Ελλήνων πολιτών, χωρίς να αποδίδει ουσιαστικά σχεδόν τίποτα.

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο