Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, δημοσιεύονται αποκλειστικές πληροφορίες για την έναρξη της διαδικασίας προμήθειας σύγχρονων βαρέων τορπιλών διαμετρήματος 533mm για τα τέσσερα προηγμένα υποβρύχια Τύπου 214 κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και το αναβαθμισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) Τύπου 209/1200.
Με ανεξάρτητη διαδικασία θα αποκτηθούν επίσης αναλώσιμα για το σύστημα Εγκιβωτισμένων Δραστικών Αντιμέτρων Ολοκληρωμένης Αντίδρασης (Containerized Integrated Reaction Countermeasures Effectors: CIRCE) των Howaldtswerke Deutsche Werft (HDW) και Whitehead Alenia Sistemi Subacquei (WASS) που είναι εγκατεστημένο στα 5 υποβρύχια. Οι δύο απαιτήσεις είναι κατεπείγουσες και πρέπει να εκπληρωθούν το συντομότερο δυνατό, ενώ έχει διατεθεί συγκεκριμένος προϋπολογισμός, όπως αναλύεται στο άρθρο.
Η ατελέσφορη διαδικασία προμήθειας τορπιλών στις αρχές της δεκαετίας του 2000 αναφερόταν σε 51 τορπίλες. Σε σύγκριση με τότε, μια σημαντική εξέλιξη είναι η αντικατάσταση της ιταλο-γαλλικής τορπίλης Black Shark από δύο ανταγωνιστές πλέον και εντελώς άσχετες μεταξύ τους τορπίλες, την Προηγμένη Black Shark (BSA) της ιταλικής εταιρείας WASS και την F21 του γαλλικού ομίλου Naval Group. Η F21 χρησιμοποιεί πανίσχυρο συσσωρευτή Οξειδίου του Αργύρου – Αλουμινίου (AgO-Al) ΡΒ-61 της γαλλικής Saft, η οποία προμήθευε επίσης τον συσσωρευτή AgO-Al της αρχικής τορπίλης Black Shark. Στην ιταλική τορπίλη ο αρχικός συσσωρευτής της Saft αντικαταστάθηκε το 2014 από αναφορτιζόμενο συσσωρευτή Λιθίου – Πολυμερούς. Υποψηφιότητα αναμένεται να θέσουν επίσης η γερμανική τορπίλη SeaHake Mod4 με συσσωρευτή Οξειδίου του Αργύρου – Ψευδαργύρου (AgO-Zn) τεσσάρων προσθαφαιρούμενων τμημάτων, καθώς και η αμερικανική Mk48 Mod6AT θερμικής πρόωσης, με καύσιμο τύπου Otto II και εμβολοφόρο κινητήρα.
Λεπτομέρειες στο τεύχος Ιουνίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.