ΔΙΕΘΝΗ

«ΕΑ&Τ» Οκτωβρίου: Η αχίλλειος πτέρνα των αντιτορπιλικών Τύπου 45 του RN

Στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί, αναλύεται το πρόγραμμα αναβάθμισης του συγκροτήματος ισχύος και πρόωσης και ισχύος των αντιτορπιλικών Τύπου 45 κλάσης DARING του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού (RN). Στις 21 Μαρτίου 2018 το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε σύμβαση ύψους £160 εκατ. (€183 εκατ) με την BAE Systems για το Έργο Βελτίωσης Ισχύος (Power Improvement Project: PIP). Το πρόγραμμα αναμένεται να επιλύσει το πρόβλημα των συχνών απωλειών ισχύος και πρόωσης, που έχει αναδειχθεί σε αχίλλειο πτέρνα των 6 αντιτορπιλικών Αντι-Αεροπορικού Πολέμου (AAW) του RN, αφότου εισήλθαν σε υπηρεσία μεταξύ Ιουλίου 2009 και Σεπτεμβρίου 2013. Πρόκειται για τα πρώτα πολεμικά πλοία μάχης με σύστημα Ολοκληρωμένης Ηλεκτρικής Πρόωσης (Integrated Electric Propulsion: IEP) ακολουθούμενα από το αντιτορπιλικό κατευθυνόμενων βλημάτων ZUMWALT (DDG 1000) του Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) και τα δύο ναυπηγούμενα πλοία της κλάσης. Το ZUMWALT εμφάνισε ήδη όμοια προβλήματα χαμηλότερης έντασης.
Το ΡΙΡ είναι μείζον έργο μετασκευής, καθώς οι δύο εγκατεστημένες πετρελαιοκίνητες ηλεκτρογεννήτριες θα αντικατασταθούν από τρεις ισχυρότερες. Η BAE Systems που ναυπήγησε και υποστηρίζει εφοδιαστικά και τεχνικά τα 6 πλοία στο Ηνωμένο Βασίλειο και διεθνώς, συνεργάζεται για το ΡΙΡ με τα ναυπηγεία Cammell Laird που είναι εξειδικευμένα στις μετασκευές, καθώς και με την εταιρεία ναυπηγικής σχεδίασης και τεχνικής υποστήριξης BMT. Η σύμβαση υπεγράφη στο αντιτορπιλικό DIAMOND (D 34) και καλύπτει την προμήθεια των απαιτούμενων υλικών, τη σχεδίαση και ολοκλήρωση της λύσης, καθώς και την εγκατάσταση στα 6 αντιτορπιλικά, αφού αφαιρεθεί ο υφιστάμενος εξοπλισμός. Η σύμβαση ΡΙΡ αποτελεί τμήμα του ευρύτερου Έργου Νέιπιερ (Napier) που εγκαινιάσθηκε το 2014, με την πρώτη φάση του, το Σχέδιο Βελτίωσης Εξοπλισμού (Equipment Improvement Plan: EIP) να ασχολείται με την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του υφιστάμενου συστήματος ισχύος και πρόωσης.
Οι εργασίες στα πλοία θα πραγματοποιηθούν στα ναυπηγεία της Cammell Laird στο Μπίρκενχεντ του Μέρσισαϊντ. Η μετασκευή του πρώτου πλοίου αναμένεται να περατωθεί το 2021, για να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα στις αρχές της δεκαετίας, ανάλογα με τις προτεραιότητες επιχειρησιακής δράσης του RN.
Λεπτομέρειες στο τεύχος Οκτωβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο