Η Προεδρία Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB) της Τουρκίας εξέδωσε στις 22 Οκτωβρίου 2018 ενημερωτικό γράφημα για το Έργο Τακτικών Τροχοφόρων Οχημάτων Ειδικής Χρήσης (Special Purpose Tactical Vehicles Project) με σκοπό την εγχώρια ανάπτυξη 5 διαφορετικών τύπων οχημάτων, κατά τα φαινόμενα με βάση το Pars (Λεοπάρδαλη) III 8×8 της FNSS, κοινοπραξίας του τουρκικού ομίλου Nurol (51%) και της BAE Systems (49%). Το γράφημα αναφέρει τύπους οχημάτων Αισθητήρων και Αναγνώρισης Χημικών, Βιολογικών, Ραδιολογικών, Πυρηνικών (CBRN) απειλών, με προηγμένο εξοπλισμό αποστολής και τηλεχειριζόμενο οπλικό σύστημα των 12,7mm. Αναφέρονται επίσης οχήματα Διοίκησης και Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης Πεζικού, με σύγχρονο Εξοπλισμό Διοίκησης, Ελέγχου και Επικοινωνιών, καθώς και με τηλεχειριζόμενο αυτόματο πυροβόλο των 25mm και σύστημα Κατευθυνόμενων Αντιαρματικών Βλημάτων (ATGM).
Οι διαδικασίες σχεδίασης και ανάπτυξης περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πρωτοτύπου, δοκιμές, πιστοποίηση, πιλοτική και μαζική παραγωγή. Προβλέπεται επίσης η εγχώρια ανάπτυξη και παραγωγή κρίσιμων υποσυστημάτων, όπως ο κινητήρας και τα εξαρτήματα μετάδοσης, καθώς και βασικός εξοπλισμός αυτοκίνησης. Το όχημα 8×8 μπορεί να κινηθεί σε πλευρική κλίση 30% και μέγιστη ανωφέρεια 60%, καθώς και να υπερβεί όρυγμα πλάτους 2m και κάθετο εμπόδιο ύψους 70cm. Το μικτό βάρος φθάνει τα 30.000kg, η μέγιστη ταχύτητα σε οδούς τα 100km/h και η μέγιστη αυτονομία καυσίμου σε οδούς υπερβαίνει τα 800km. Η διάμετρος στροφής είναι 8m, ενώ το όχημα διαθέτει κεντρικό σύστημα πλήρωσης των αεροθαλάμων στους τροχούς.
Η FNSS αποκάλυψε το ανανεωμένο Pars III 8×8 στη Διεθνή Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF) του Μαΐου 2017 στην Πόλη (βλ. «ΕΑ&Τ» τ. 89, Ιούλιος 2017, σελ. 38-55). Το όχημα έφερε πύργο Saber-25 με αυτόματο πυροβόλο των 25mm και συζυγές πολυβόλο των 7,62mm. Διαθέτει διθέσιο διαμέρισμα οδήγησης με οπτικό πεδίο 180° και τμηματική σχεδίαση βαλλιστικής θωράκισης για προσαρμογή στις απαιτήσεις του χρήστη. Το σχήμα του σκάφους, η δομή και η θωράκιση του δαπέδου και ειδικά καθίσματα ανθεκτικά σε νάρκες είναι σχεδιασμένα να προστατεύουν το προσωπικό από υψηλού επιπέδου απειλές ναρκών και Αυτοσχέδιους Εκρηκτικούς Μηχανισμούς (IED). Το Pars III 8×8 προσφέρει επίπεδο προστασίας συγκρίσιμο με εκείνο των οχημάτων Ανθεκτικών σε Νάρκες, Προστατευμένων από Ενέδρες (MRAP) σε συνδυασμό με τις ικανότητες των σύγχρονων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης.
Η τμηματική σύνδεση των υποσυστημάτων στο ανθεκτικό σε νάρκες σκάφος εξασφαλίζει την εύκολη συντήρηση και αντικατάσταση. Το χαρακτηριστικό αυτό για τα κινούμενα μέρη και τα συστήματα μετάδοσης, αποτελεί καίριο σημείο υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού. Η αρχιτεκτονική του συγκροτήματος ισχύος επιτρέπει αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση συντομότερα των 60 λεπτών, επιτρέποντας την αντικατάσταση του κινητήρα σε συνθήκες εκστρατείας. Επιπλέον του τριμελούς πληρώματος, το Pars III 8×8 μεταφέρει 9 αποβιβαζόμενους στρατιώτες. Η αμφίβια ικανότητα προσφέρεται προαιρετικά.
ΤΟΥΡΚΙΑ/ΒΑΛΚΑΝΙΑ
Τακτικά Τροχοφόρα Οχήματα Ειδικής Χρήσης Pars III 8×8 για την Τουρκία
Προηγούμενο άρθροΚόλποι & γραμμές βάσης – Οι προβλέψεις της UNCLOS