ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΛΛΑΔΑ/ΚΥΠΡΟΣ

Επιτέλους, τα ΝΗ-90 θα αρχίσουν να πετάνε!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ιστοτόπου  HellasJournal https://hellasjournal.com/ , ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, έδωσε εντολή για την αποδέσμευση αρχικά 20 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά ανταλλακτικών για τα ελικόπτερα ΝΗ-90, τα ήταν σχεδόν καθολικά καθηλωμένα. Το συνολικό ποσό θα φτάσει τελικά τα 50 εκατομμύρια.

Σίγουρα η σύμβαση για τα ΝΗ-90 ήταν σκανδαλώδης, και πέραν από αυτό σίγουρα δεν ήταν η πιο κατάλληλη επιλογή ελικοπτέρου για την Αεροπορία Στρατού (ΑΣ). Ωστόσο, τα πήραμε και πρέπει να λειτουργούν, καθώς αποτελούν τον μοναδικό τύπο σύγχρονου ελικοπτέρου στην ΑΣ, που ανταποκρίνεται σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

Τα από σχεδίασης προβλήματα του ΝΗ-90 θα εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως π.χ. τα πολύ χαμηλά σκέλη των τροχών, που απαγορεύουν προσγειώσεις στο κακοτράχαλο ελληνικό έδαφος, ώστε να απαιτείται πολύ επίπεδη επιφάνεια. Ωστόσο, μπορούμε να τα διορθώσουμε. Αν καταφέρουμε ποτέ να καταστήσουμε την ΕΑΒ μια λειτουργική και αποτελεσματική αμυντική βιομηχανία, που δεν συντηρείται απλώς από τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου.

Να υπενθυμίσουμε ότι η ΕΑΒ έχει καθυστερήσει απαράδεκτα την συντήρηση των C-130, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος του αεροπορικού μεταφορικού στόλου να είναι καθηλωμένο, ενώ έχει αποτύχει να φέρει ακόμα εις πέρας το πρόγραμμα των Orion. Με μια αναμορφωμένη ΕΑΒ θα μπορέσουμε να επέμβουμε στα ΝΗ-90 και να τους δώσουμε υψηλότερα σκέλη τροχών και να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις και σε άλλα σημεία.

Μέχρι τότε, τουλάχιστον θα έχουμε σύγχρονα και λειτουργικά ελικόπτερα, όχι όμως για κοινωνική προσφορά αλλά για καθαρά στρατιωτικές επιχειρήσεις. Είναι απαράδεκτο τα ελικόπτερα της ΑΣ να καταναλώνουν επιχειρησιακές ώρες για να μεταφέρουν ασθενείς. Επιτέλους το κράτος πρέπει να φροντίσει με επιχορήγηση της ΕΕ να αποκτήσει ένα ικανό αριθμό μεσαίων ελικοπτέρων, όπως π.χ. τα Super Puma για να εκτελεί το ΕΚΑΒ τις αεροδιακομιδές ασθενών συμπολιτών μας.

Είναι απαράδεκτο ότι τα ΝΗ-90 καθηλώθηκαν από αυτήν κυρίως την αιτία. Μετά πήραν σειρά καθήλωσης τα Chinook (ευτυχώς παρελήφθη το δέκατο αμερικάνικο και χρησιμοποιήθηκε για…. φωτιές και αεροδιακομιδές…) , και μετά την σκυτάλη καθήλωσης παρέλαβαν τα Aegean Hawk του ΠΝ.

Αυτό πρέπει να σταματήσει και να γίνεται μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Νοσοκομειακά υδροπλάνα ίσως θα ήταν μια πολύ πιο εύχρηστη λύση για τα νησιά, ιδιαίτερα τώρα που ο τομέας των αερομεταφορών με υδροπλάνα προβλέπεται να αναπτυχθεί ραγδαία.

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο