Σε εξέλιξη βρίσκεται η αξιολόγηση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δύο προσφορών παροχής υπηρεσιών αεροπορικής εκπαίδευσης με υποψήφιους κύριους αναδόχους καναδικές εταιρείες. Οι προσφορές υποβλήθηκαν μέσω της Καναδικής Εμπορικής Εταιρείας (Canadian Commercial Corporation: CCC), του οργανισμού διακρατικών συμβάσεων του Καναδά, δια των οποίων πραγματοποιούνται εξαγωγικές προϊόντων και υπηρεσιών από καναδικές εταιρείες σε ξένες κυβερνήσεις. Η «ΕΑ&Τ» αποκάλυψε την υποβολή δύο ανταγωνιστικών προσφορών στο τεύχος Ιουλίου (βλ. τ. 102, Ιούλιος 2018, σελ. 18-22: Δύο προτάσεις για προκεχωρημένη & επιχειρησιακή εκπαίδευση – Παροχή υπηρεσιών στην ΠΑ με Μ-346 ή L-39CW). Οι δύο προσφορές υποβλήθηκαν από τις CAE και Lockheed Martin Canada, ενώ οι απαιτήσεις της ΠΑ περιλαμβάνουν:
• Εφοδιαστική υποστήριξη των αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης T-6A Texan II και του Επίγειου Εκπαιδευτικού Συστήματος (GBTS) περιλαμβανόμενου του εξομοιωτή, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) της Καλαμάτας, ώστε να παρέχεται συγκεκριμένος αριθμός αεροσκαφών διαθέσιμων καθημερινά. Ο διαγωνισμός για τουλάχιστον 24 «λογιστικά διαθέσιμα» αεροσκάφη καθημερινά και «λογιστική διαθεσιμότητα» του GBTS μεγαλύτερη του 85%, ο οποίος προκηρύχθηκε αρχικά στις 16 Ιουλίου 2016 και επαναπροκηρύχθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2017, βαίνει προς ματαίωση.
• Παροχή ωρών πτήσης με αεριωθούμενα προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης και αντίστοιχο εξομοιωτή. Η CAE προσφέρει το M-346 της ιταλικής Leonardo, για το οποίο η καναδική εταιρεία παρέχει τους εξομοιωτές πτήσης. Το Μ-346 είναι αεροσκάφος προηγμένης αεροδυναμικής και δομικής σχεδίασης, οπισθοκλινών πτερύγων, υψηλών επιδόσεων με δύο κινητήρες F124-GA-100 ώσης 2.2850kg ο καθένας, της αμερικανικής Honeywell. Βρίσκεται σε παραγωγή και σε υπηρεσία με τις αεροπορικές δυνάμεις της Ιταλίας, της Σιγκαπούρης, του Ισραήλ και της Πολωνίας, ενώ διεκδικεί το πρόγραμμα Τ-Χ της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Η Lockheed Martin Canada προσφέρει το L-39CW της τσεχικής Aero Vodochody, μια πρόταση εκσυγχρονισμού αεροσκαφών παλαιότερης κατασκευής του τύπου, με την αντικατάσταση του παρωχημένου στροβιλωθητή AI-25TL ώσης 1.720kg (16,87kN) από τον σύγχρονο κινητήρα παράκαμψης Williams FJ44-4M ίσης ώσης και με την εγκατάσταση σύγχρονων αεροπορικών ηλεκτρονικών και ψηφιακού πιλοτηρίου.
• Εξομοιωτή πολυμελούς πληρώματος για προετοιμασία της μετεκπαίδευσης χειριστών σε C-130H/B και C-27J. Η CAE προσφέρει επιπλέον του εξομοιωτή και πραγματικά, δικινητήρια ελαφρά αεροσκάφη DA42 της Diamond.
Η απαίτηση είναι επείγουσα, επειδή η χαμηλή διαθεσιμότητα των Τ-2Ε της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην εκπαίδευση νέων χειριστών της ΠΑ στην Καλαμάτα. Η επιλογή μεταξύ των δύο προτάσεων αναμένεται εντός του έτους.