ΤΟΥΡΚΙΑ/ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Το πρωτότυπο του τουρκικού ελικοπτέρου γενικής χρήσης Τ625 έτοιμο για δοκιμές εδάφους

Σύμφωνα με μήνυμα Twitter της Turkish Aerospace –πρώην Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ)– το πρωτότυπο του Τουρκικού Ελαφρού Ελικοπτέρου Γενικής χρήσης (TLUH) Τ625 είναι έτοιμο για δοκιμές εδάφους. Το μήνυμα συνοδευόταν από φωτογραφία του εμφανώς ημιτελούς ελικοπτέρου, αλλά ορισμένες δοκιμές εδάφους μπορούν να πραγματοποιηθούν προτού ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Η ταξινόμηση Τ625 σημαίνει πως πρόκειται για ελικόπτερο Μέγιστου Βάρους Απογείωσης (MTOW) 6 τόνων (6.050kg), δύο κινητήρων με 5 πτερύγια κύριου στροφείου. Το Τ625 προορίζεται για διπλή χρήση, πολιτική και στρατιωτική, με δύο χειριστές και χώρο για 12 επιβάτες. Προορίζεται να αντικαταστήσει τα UH-1H στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, ενώ μελλοντικές εκδόσεις του θα καλύψουν απαιτήσεις ιατρονοσηλευτικής μεταφοράς, Έρευνας Και Διάσωσης (SAR), καθώς και εκπαίδευσης χειριστών. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το ελικόπτερο επρόκειτο να αρχίσει δοκιμές εδάφους το πρώτο εξάμηνο του 2018, ενώ η πρώτη πτήση ήταν προγραμματισμένη για τις 6 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Το επόμενο βήμα θα είναι η πιστοποίηση για πολιτική χρήση από τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκίας και από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφαλείας Αεροπορίας (EASA) μέχρι το 2021. Το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) ανέθεσε τη σύμβαση για το πρόγραμμα στην ΤΑΙ τον Σεπτέμβριο του 2013. Το πρόγραμμα εγκαινιάσθηκε με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK) τον Ιούνιο του 2010.
Τα δύο πρωτότυπα θα διαθέτουν δύο εισαγόμενους αξονοστρόβιλους κινητήρες CTS800-4Α των 1.373shp (1.024kW) ο καθένας, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 306km/h. Τα ελικόπτερα παραγωγής θα διαθέτουν τους αξονοστρόβιλους εγχώριας ανάπτυξης TS1400 των 1.400shp (1.044kW). Η σχετική σύμβαση ανάπτυξης ανατέθηκε στην Τουρκική Βιομηχανία Κινητήρων (ΤΕΙ) από το SSM στις 17 Φεβρουαρίου 2017. Η υπηρεσιακή οροφή του Τ625 θα είναι 20.000ft (6.096m) και η επιχειρησιακή ακτίνα πτήσης μεγαλύτερη των 740km με το εσωτερικό καύσιμο (1.020kg) και 948km με βοηθητική δεξαμενή των 280lt. Η διάρκεια πτήσης είναι 3,8 και περί τις 5 ώρες αντίστοιχα. Το μήκος με τα στροφεία να περιστρέφονται είναι 15,89m, η διάμετρος του κύριου στροφείου 13,20m και το ύψος 3,87m. Το ελικόπτερο διαθέτει Αυτόματο Σύστημα Ελέγχου Πτήσης (AFCS) διπλής εφεδρικότητας, τεσσάρων αξόνων. Η Turkish Aerospace θα κατασκευάζει την αεροδομή, το σύστημα μετάδοσης μηχανικής ισχύος, το σύστημα στροφείου, το σύστημα προσγείωσης και τον αυτόματο πιλότο. Τα αεροπορικά ηλεκτρονικά σχεδιάζονται και παράγονται επίσης στην Τουρκία.

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο