ΔΙΕΘΝΗ

«ΕΑ&Τ» Σεπτεμβρίου: Ανεπάνδρωτα ελικόπτερα για πλοία μεσαίου μεγέθους

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία» που κυκλοφορεί πανελλαδικά, παρουσιάζονται τα Τακτικά Ανεπάνδρωτα Εναέρια Οχήματα Κάθετης απονήωσης & προσνήωσης (VTUAV) της διεθνούς αγοράς. Οι Φρεγάτες Ενδιάμεσου Μεγέθους (Frégates de Taille Intermédiaire: FTI) τύπου Belh@rra του Γαλλικού Ναυτικού είναι τα πρώτα μείζονα πολεμικά πλοία διεθνώς, που σχεδιάζονται εξαρχής για να υποδέχονται VTUAV του Συστήματος Εναέριων Drones Ναυτικού (Système de Drones Aériens de la Marine: SDAM). Σχετική προκαταρκτική σύμβαση ανάπτυξης τεχνολογίας ανέθεσε στις 11 Ιανουαρίου 2018 η γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) στις Airbus Helicopters και Naval Group, οι οποίες συνεργάζονται για την ανάπτυξη του VTUAV με ταξινόμηση VSR700. Σε σύγκριση με την τεράστια διάδοση των Ανεπάνδρωτων Εναέριων Οχημάτων (UAV) χερσαίας εξαπόλυσης και ανάκτησης όλων των κατηγοριών, η αντίστοιχη κατηγορία VTUAV για πλοία μεσαίου μεγέθους είναι εξαιρετικά ολιγομελής και χαρακτηρίζεται από διστακτικά βήματα των χρηστών και της βιομηχανίας. Παραδείγματα αποτελούν τα Camcopter S-100 της Schiebel, V-200B Skeldar της UMS Skeldar και MQ-8B/C Fire Scout της Northrop Grumman.
Τα VTUAV δεν αποτελούν νέα ιδέα, ούτε πρόσφατη επινόηση. Πρωτοποριακό αλλά θνησιγενές ήταν το Ανθυποβρυχιακό Ελικόπτερο Drone (Drone Anti-Submarine Helicopter: DASH) της δεκαετίας του 1960 για το Ναυτικό των ΗΠΑ (USN). Η λέξη “drone” σημαίνει κυριολεκτικά «βόμβος» χαμηλής έντασης και συχνότητας, αλλά είναι πλέον συνώνυμη με ανεπάνδρωτα οχήματα ποικίλου περιβάλλοντος, μεγέθους και βαθμού αυτονομίας.
Ανάλυση της εξέλιξης των VTUAV και των χαρακτηριστικών τους στο τεύχος Σεπτεμβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί.

Προηγούμενο άρθροΕπόμενο άρθρο