Στις 24 Αυγούστου 2018 το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακήρυξε την ιταλική Cantiere Navale Vittoria SPA σε προσωρινό ανάδοχο της προμήθειας δύο παράκτιων περιπολικών πλοίων μήκους 30-45m με δικαίωμα προαίρεσης για δύο ακόμη, καθώς η οικονομική προσφορά της ύψους €55,56 εκατ. ή €13,89 ανά τεμάχιο, ήταν χαμηλότερη του προϋπολογισμού της διακήρυξης, €60 εκατ. και €15 εκατ. αντίστοιχα. Προηγήθηκε στις 11 Ιουνίου 2018 η αποδοχή της τεχνικής προσφοράς του ιταλικού ναυπηγείου και η απόρριψη εκείνων των Israel Shipyards LTD και OCEA SA. Στις 19 Ιανουαρίου 2018 είχε απορριφθεί η συμμετοχή της «TRADE TECH Συμβουλευτική Εμπορική Τεχνική Κατασκευαστική Βιομηχανική ΕΠΕ» λόγω έλλειψης δικαιολογητικών.
Η μοναδική σχεδίαση της Vittoria που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του ελληνικού διαγωνισμού είναι το ταχύ περιπολικό σκάφος Ρ350. Δύο σκάφη του τύπου έχουν παραδοθεί στην Ακτοφυλακή της Λιβύης (P350LAR) το 2010 και 5 στην Εθνική Φρουρά της Τυνησίας (P350TN) το 2013. Οι διαστάσεις είναι 35,00m ολικό μήκος, 29,57m μήκος ισάλου, 7,2m μέγιστο πλάτος, 3,85m βύθισμα και το εκτόπισμα πλήρους φόρτου 140t. Η γάστρα κατασκευάζεται από αλουμίνιο με διαμόρφωση προσαρμόσιμη στις απαιτήσεις του πελάτη. Το πλήρωμα είναι 16-18 άτομα. Το συγκρότημα πρόωσης περιλαμβάνει δύο πετρελαιοκινητήρες MTU 16V4000M93 των 3.120kW έκαστος στις 2.100 στροφές ανά λεπτό (rpm) και δύο υδρωθητές Rolls-Royce KaMeWa 63S3, για μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβων. Η χωρητικότητα καυσίμου 20.000lt παρέχει ακτίνα ενεργείας 600 ναυτικών μιλίων. Μεταφέρονται επίσης 2.300lt πόσιμου ύδατος. Οι πετρελαιογεννήτριες είναι δύο Kohler των 70kW έκαστη και η πετρελαιογεννήτρια έκτακτης ανάγκης Kohler των 17,5kW. Η βασική σχεδίαση περιλαμβάνει λέμβο μήκους 4m και γερανό των 580kg. Ο τυπικός εξοπλισμός περιλαμβάνει Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Σύστημα Κινδύνου και Ασφάλειας (GMDSS) A1, ηλεκτροπτική συσκευή, ραντάρ X-ζώνης (8-12GHz) και ραντάρ στερεάς κατάστασης.
Ο ελληνικός ηλεκτρονικός ανοιχτός διαγωνισμός ανακοινώθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 2017 «με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής» για την προμήθεια δύο παράκτιων περιπολικών πλοίων μήκους 30-45m με δικαίωμα προαίρεσης για μέχρι δύο ακόμη, προϋπολογισθείσας αξίας €30 εκατ. και από €15 εκατ. για κάθε πλοίο του δικαιώματος προαίρεσης, ή €60 εκατ. συνολικά. Η προμήθεια χρηματοδοτείται κατά 90% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 10% από εθνικούς πόρους. Η υποβολή προσφορών άρχισε στις 25 Σεπτεμβρίου και έληξε στις 19 Δεκεμβρίου 2017. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης για τρίτο και τέταρτο πλοίο θα παραδοθούν σε 30 και 36 μήνες αντίστοιχα.
Οι τεχνικές προδιαγραφές προβλέπουν συμμόρφωση με όλα τα συναφή διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα, κανονισμούς και πιστοποιήσεις, όπως αναφέρονται λεπτομερώς στην προκήρυξη. Τα πλοία του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ) προορίζονται για αποστολές επιτήρησης, αστυνόμευσης, πρόληψης και καταστολής παράνομων πράξεων, νηοψιών για την ασφάλεια και προστασία των εξωτερικών συνόρων, Έρευνας Και Διάσωσης (SAR), συμμετοχής στις επιχειρήσεις του ευρωπαϊκού οργανισμού FRONTEX, προάσπισης των ελληνικών θαλασσών και διαχείρισης μεταναστευτικών ροών, καθώς και για συμμετοχή σε ασκήσεις και κοινές επιχειρήσεις στο εξωτερικό.
Η διάρκεια ζωής του κάθε πλοίου προβλέπεται να υπερβαίνει τα 20 έτη με χρήση 1.200 ωρών ετησίως και 250 ωρών για βοηθητική Πνευστή Λέμβο Άκαμπτης Γάστρας (RHIB). Προβλέπονται ενδιαιτήσεις για πλήρωμα 12 μελών και 4 πρόσθετα άτομα, καθώς και χώρος μεταφοράς 20 ατόμων ομάδας ειδικών δυνάμεων με τον εξοπλισμό τους ή ναυαγών. Το πλοίο θα διαθέτει περιοχή διάσωσης, περιοχή παραλαβής από ελικόπτερο και περιοχή ελεύθερη εμποδίων επί του καταστρώματος εμβαδού 15m² τουλάχιστον με ικανότητα υποδοχής φορτίου 2.000kg και εξυπηρέτησης από γερανό. Προβλέπεται σύστημα αντιμετώπισης εξωτερικής πυρκαγιάς με εκτόξευση θαλάσσιου ύδατος υψηλής πίεσης από μόνιμο περιστρεφόμενο ακροσωλήνιο επί πύργου. Κάθε πλοίο θα διαθέτει δύο ή τρεις Ελαφρούς Τηλεχειριζόμενους Σταθμούς Όπλων (LRCWS) για κάλυψη 360° του πλοίου. Το πλοίο θα μπορεί να εκτελέσει κάθε απαιτούμενη αποστολή σε Κατάσταση Θαλάσσης τουλάχιστον 5 στην ανοιχτή θάλασσα, με εξασφαλισμένη επιβίωση σε ΚΘ τουλάχιστον 7. Θα μπορεί να εκτελεί ασφαλούς πλόες σε συνθήκες σημαντικού ύψους κύματος τουλάχιστον ίσου με 4m. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι τουλάχιστον 35 κόμβοι σε κατάσταση πλήρους φόρτου και στο 95% της μέγιστης συνεχούς ισχύος των κύριων μηχανών, με καθαρή γάστρα και σε ΚΘ 0-2. Η υπηρεσιακή ταχύτητα θα είναι 28 κόμβοι στο 80% της μέγιστης συνεχούς ισχύος με τους προαναφερόμενους όρους. Η ακτίνα ενεργείας θα είναι τουλάχιστον 1.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα τουλάχιστον 18 κόμβων. Ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει δύο συστήματα ηλεκτροπτικών αισθητήρων και δύο ναυτιλιακά ραντάρ Χ-ζώνης (8-12GHz) και S-ζώνης (2-4GHz). Το πλοίο θα διαθέτει επίσης υποβρύχιο Τηλεχειριζόμενο Όχημα (ROV) με κάμερα.
Η λέμβος RHIB θα είναι μήκους 6,5m τουλάχιστον και ταχύτητας 40 κόμβων τουλάχιστον σε ΚΘ 0-2, με ακτίνα ενεργείας 100 ναυτικών μιλίων τουλάχιστον. Η λέμβος θα μπορεί να μεταφέρει εξαμελή ομάδα ένοπλης επέμβασης-νηοψίας επιπλέον του διμελούς πληρώματος, ή φορτίο τουλάχιστον 1.200kg συνολικά.
Κάθε LRCWS θα διαθέτει θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και αποστασιόμετρο λέιζερ, ενώ θα μπορεί να δεχθεί εναλλακτικά βαρύ πολυβόλο Μ2ΗΒ-QCB ή Μ3Ρ των 12,7×99 mm, πολυβόλο γενικής χρήσης FN MAG των 7,62x51mm ή αυτόματο βομβιδοβόλο των 40mm. Το βάρος κάθε σταθμού με τα πυρομαχικά του δεν θα υπερβαίνει τα 200kg.
ΕΛΛΑΔΑ/ΚΥΠΡΟΣ
Δύο + δύο παράκτια περιπολικά P350 της Vittoria για το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
Προηγούμενο άρθροΠτώση αεροσκάφους Τ-2E Buckeye, νεκρός ο κυβερνήτης