Στις 13 Σεπτεμβρίου 2018 το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξε ηλεκτρονικό ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό «με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής», για την αναβάθμιση/ αντικατάσταση του εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών Cessna Reims F406 της Μοίρας Αεροσκαφών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΜΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ) και τριών από τα έξι AS365N3 Dauphine 2 της Μοίρας Ελικοπτέρων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (ΜΕΛΣ-ΕΛΑΚΤ).
Η προϋπολογισθείσα αξία της προμήθειας είναι €12 εκατ. συμπεριλαμβανόμενων λοιπών κρατήσεων, ενώ απαλλάσσεται από ΦΠΑ. Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας σε ποσοστό 100%. Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 12 Νοεμβρίου 2018.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, νέος εξοπλισμός επιτήρησης θα εγκατασταθεί σε δύο από τα αεροσκάφη και δύο από τα ελικόπτερα, ενώ το τρίτο από αμφότερα θα αποκτήσει σχετική υποδομή και καλωδίωση εγκατάστασης του εξοπλισμού. Ο συνολικός χρόνος για την παράδοση και εγκατάσταση του εξοπλισμού, περιλαμβανόμενης της λήψης όλων των αναγκαίων σχετικών πιστοποιήσεων, δεν μπορεί να υπερβεί τους 22 μήνες. Εντός 5 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται να υποβάλει μελέτη εγκατάστασης των αναβαθμίσεων. Η προθεσμία παράδοσης του πρώτου αναβαθμισμένου ελικοπτέρου και αεροσκάφους είναι 13 μήνες, του δεύτερου 19 και της σταθερής υποδομής στο τρίτο 22 μήνες.
Ο εγκατεστημένος εξοπλισμός εναέριας επιτήρησης των αεροσκαφών περιλαμβάνει δύο σταθμούς εργασίας, ο πρώτος από τους οποίους ελέγχει:
• Σύστημα Ηλεκτροπτικών/ Υπερύθρων (EO/IR) Star SAFIRE (Shipborne Airborne Forward-looking Infra-Red Equipment: Πλωτός Αερομεταφερόμενος Εξοπλισμός Πρόσθιας θέας Υπερύθρων) I της FLIR Systems, κάτω από το ρύγχος του αεροσκάφους.
• Ραντάρ επιφανείας 360° τύπου RDR-1500B της Telephonics με κεραία στο μέσο κάτω τμήμα του αεροσκάφους.
Ο δεύτερος σταθμός εργασίας ελέγχει το Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης (MSS) 5000 της Swedish Space Corporation για τον εντοπισμό θαλάσσιας ρύπανσης, αποτελούμενο από Αερομεταφερόμενο Ραντάρ Πλάγιας Παρατήρησης (SLAR) στο ουραίο κάτω τμήμα του αεροσκάφους και μονάδα υπέρυθρης/υπεριώδους (IR/UV) σάρωσης στο μέσο κάτω τμήμα.
Ο εγκατεστημένος εξοπλισμός εναέριας επιτήρησης των ελικοπτέρων περιλαμβάνει το σύστημα EO/IR Star SAFIRE II της FLIR Systems, με οθόνη διαγωνίου 10,4in (26,4cm) στο πιλοτήριο για τον συγκυβερνήτη, καθώς και τηλεχειριζόμενο προβολέα Spectrolab SX-16 Nightsun.
Για τα αεροσκάφη θα αποκτηθούν:
• Τέσσερεις σταθμοί εργασίας, δύο ανά αεροσκάφος –ή αναβάθμιση των υπαρχόντων– με μία ή δύο οθόνες αφής Υψηλής Ανάλυσης (HD) και υπολογιστή αποστολής.
• Δύο συστήματα ΕΟ/IR προδιαγραφών HD που θα αντικαταστήσουν τα υφιστάμενα.
• Δύο Συστήματα Αυτόματης Ταυτοποίησης (AIS).
• Δύο δορυφορικά τηλέφωνα.
• Δύο οθόνες αναμετάδοσης εικόνας σταθμού εργασίας για τα πιλοτήρια των αεροσκαφών.
• Δύο συστήματα ραντάρ 360° πολλαπλών λειτουργιών.
Για τα ελικόπτερα θα αποκτηθούν:
• Δύο σταθμοί εργασίας, ένας για κάθε ελικόπτερο, με μία ή δύο οθόνες αφής HD και υπολογιστή αποστολής.
• Δύο συστήματα EO/IR προδιαγραφών HD.
• Δύο AIS.
• Δύο δορυφορικά τηλέφωνα.
• Τρεις οθόνες αναμετάδοσης εικόνας σταθμού εργασίας για τα πιλοτήρια των ελικοπτέρων.
• Δύο νέοι προβολείς ή αναβάθμιση των υφιστάμενων.